آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

کویر بشرویه یکی از کویر های بسیار زیبای ایران است که به ان ریگزار نیز میگویند. این کویر یکی از جاذبه های گردشگری ایران است که در استان خراسان جنوبی و در شهرستان بشرویه واقع شده است که سالانه شمار زیادی از گردشگران از انجا دیدن میکنند و لحظه های به یاد ماندنی در کویر بشرویه برای خود ثبت می کنند. برای اشنایی بیشتر یا کویر بشرویه با ما همراه باشید.

آشنایی با کویر بشرویه

ریگزار بشرویه از بزرگترین کویر های ایران است که در جوار شهرستان کاشمر و رود کال شور است . در شرق این کویر نمک زار های فراوانی وجود دارد که در بین تپه های مختلف میتوانید این نمک زار ها را مشاهده کنید. با ورود به کویر بشرویه تپه های بلند و بسیار زیبا خود نمایی می کنند که بلند ترین تپه حدود 70 متر است. برای کانی که به کویرگردی علاقه دارند کویر بشرویه بسیار مناسب است زیرا با زیابایی فراوانی که دارد شما را شگفت زده خواهد کرد. همچنین برای گشت و گذار ما کویر بشرویه را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا علاوه بر زیبایی فراوانی که دارد اگر محدودیت زمانی دارید می توانید در دو روز از تمامی منطقه های این کویر دیدن کنید.

قدمت شهرستان بشرویه بازمیگردد به دوران پیش از اسلام و به همین دلیل این شهرستان دارای قدمتی طولانی و اثار باستانی فراوانی است و جزو شهرستان های تاریخی استان خراسان جنوبی به شمار می اید.

چی تریپ

کویر بشرویه کجاست؟

همانطور که کمی قبل تر هم گفتیم کویر بشرویه در استان خراسان جنوبی و در شرق شهرستان بشرویه قرار دارد. اگر شما ساکن خراسان جنوبی هستید به راحتی با چند ساعت رانندگی می توانید به این کویر سفر کنید . علاوه بر اینها در مسیر از جاده زیبایی که شما را به کویر بشرویه میرساند هم استفاده کنید.

چی تریپ :  جاهای دیدنی یزد

چی تریپ

مسیر دسترسی به کویر بشرویه :

به منظور دسترسی به کویر بشرویه لازم است ابتدا به شهرستان کاشمر یا بشرویه بروید. این کویر تا مرکز شهرستان بشرویه تقریبا حدود 20 کیلومتر فاصله دارد. به طور کلی مسیرهای متفاوتی برای رسیدن به این کویر وجود دارد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را که مایل بودید، ادامه دهید. شما می‌توانید بعد از رسیدن به شهرستان بشرویه به سمت شرق حرکت کنید تا به روستای نینگان و غنی آباد برسید. پس از آن دوباره مسیر را به سمت شرق ادامه دهید تا به نمکزار و کویر بشرویه برسید.
برای سفر به کویر بشرویه و بازدید از ان لازم است اول به شهرستان کاشمر یا بشرویه سفر کنید.
این کویر با شهرستان بشرویه حدود 20 کیلومتر فاصله دارد که مسیر های و زیبایی برای رسیدن به آن وجود دارد.

چی تریپ

پوشش گیاهی کویر بشرویه :

از مهم ترین دلایل زیبایی که هر فرد جذب کویر بشرویه میشود وجود نمکزار های پراکنده در بین سایر تپه های شرقی است که شما برای تماشای این نمک زار ها میتوانید به سمت تپه های جنوب و مرکز کویر حرکت کنید. در این کویر به دلیل تنوع در شکل ظاهری پوشش گیاهی و جانوری زیادی مشاهده می کنید.در کل به دلیل خنک بودن هوا و بارندگی در بخش شمالی این کویر باعث رشد گیاه های متنوع شده و پوشش این کویر را با کویر های دیگر متمایز کرده است .به دلیل اب و هوای خوب در شمال کویر بشرویه این ناحیه دارای پوشش گیاهی متراکم تر است و گیاهانی مانند تاغ و اسکنبیل در ماسه ها رشد کنند. جالب است بدانید که در بخش مرکزی کویر هیچگونه گیاهی رشد نمیکند اما در شمال ان حتی بوته هایی که خواص گیاهی دارند مانند کتیرا ،بارهنگ زیره سیاه نیز یافت می شود.

چی تریپ

پوشش گیاهی جانوری کویر بشرویه:

در کویر بشرویه جانوران مختلفی زندگی می کنند که حتی تعدادی از انان نیز به شدت خطرناک هستند که توصیه ما به شما این است که وسایل را همراه خود داشته باشید که در صورت لزوم از ان ها استفاده کنید.
در کویر بشرویه مار هایی همچون مار شتری، تیر مار،مار جعفری و افعی شاخداریافت می شوند .علاوه بر اینها پرنده و جانداران دیگری همانند شاهین، آگاما،جکو ، گرگ ، شغال و …. زیست می کنند.

چی تریپ :  جاهای دیدنی همدان

اب و هوا در کویر بشرویه :

به طور کلی اب و هوای این منطقه خشک و کویری است اما در بعضی از مناطق اب و هوا تفاوت دارد برای مثال در مناطق مرتفع اب و هوا سرد و خشک و در مناطق پست اب و هوا گرم است.
حد اکثر دما در کویر 49 درجه سانتیگراد و حداقل دما 27 درجه سانتیگراد زیر صفر است
در کویر بشرویه در طول روز هوا بسیار گرم و در شب هوا سرد است به طوری که در بضی اوقات نیاز به اتش و پتو دارید.

آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

بهترین زمان برای سفر به کویر بشرویه :

بهترین زمانی که می توانید به کویر بشرویه سفر کنید در زمستان و یا در فصل هایی که هوا خنک تر است اما فصل های دیگر به دلیل زاویه تابش نور خورشید گرمای غیر قابل تحملی در این ناحیه است.
البته نکته دیگری را لازم است به شما بگوییم ان هم این است که اگر تا به حال بارش های شهابی را رصد نکرده اید قبل از سفر سری به سایت های نجوم و یا ستاره شناسی بزنید تا بتوانید این پدیده زیبا را رصد کنید.

 

صفحه نخست 

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها