جاهای دیدنی همدان

جاهای دیدنی همدان

به نام خدا

 

 

جاهای دیدنی همدان :

می توان گفت همدان جزء زیباترین شهرهای کشور محسوب می شود ، همدان اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران یعنی مادها بوده و جدای از این وجود ده ها آرامگاه و جای تاریخی در این شهر ما را با یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران و دنیا روبه رو می‌کند. ما می خواهیم در این مطلب گردشگری شما را با این شهر بیشتر آشنا کنیم . با چی تریپ مثل همیشه همراه باشید .

 

چی تریپ

آرامگاه باباطاهر شاعر پر آوازه :

وقتی به شهر زیبای همدان می رسید اصلا عجله نداشته باشید چرا که باید از فرصت استفاده کنید و همه ی جاهای دیدنی آن را ببینید از جمله آرامگاه باباطاهر عریان را از دست ندهید. این شاعر و عارف اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجممی باشد. از معماری آن گفته می شود در کاشی‌کاری معرق و تزئینات ظریف محوطه‌ داخلی آرامگاه و۲۴ دوبیتی حک شده روی ۲۴ قطعه سنگ محوطه داخلی مزار، جلوه خاصی به این مجموعه بخشیده ، همچنین در کنار این آرامگاه، موزه‌ صنایع دستی استان همدان قرار گرفته که نباید دیدنش را از دست داد.

 

 

چی تریپ

حمام تاریخی قلعه :

یکی از دیدنی های دیگر همدان حمام قلعه است. این حمام تاریخی در 1500متر که حالا تبدیل به موزه شده و در بازسازی آن سعی شده دوران گذشته پیش چشم بیننده زنده شود. گفته می شود حمام قلعه از دو بخش سرد و گرم تشکیل شده که ورودی هشتی شکل دارد. بعد از عبور از این هشتی، ابتدا حمام سرد و سپس حمام گرم قرار گرفته است. بعد از بازسازی سال ۱۳۸۷ حمام تغییر کاربری پیدا کرد و امروز به عنوان موزه مردم شناسی همدان، شناخته می‌شود. در ضمن داخل حمام هم سفره‌خانه سنتی راه‌اندازی کردند که گروه‌های موسیقی بعضی وقت‌ها می‌آیند و در آن برنامه اجرا می‌کنند.( توجه داشته باشید این مکان برای بازدید از 9 صبح تا 10 شب میزبان گردشگران است )

 

 

چی تریپ

تپه هگمتانه در همدان :

باید بدانید که هگمتانه، اولین پایتخت ایران با قدمتی سه هزار ساله است. این شهر ، نخستین پایتخت ایران بوده و همراه آتن در یونان و رم در ایتالیا، از معدود شهرهای باستانی دنیاست می باشد و همچنان زنده و مهم مانده است. هرودوت این شهر را ساخته دیاکو دانسته و گفته هفت دیوار داشته که هر کدام به رنگ یکی از سیاره‌ها بوده‌اند. همچنین در حفاری‌های باستان‌شناسی سال‌های اخیر در تپه‌ هگمتانه مشخص شد که محل کاخ‌های باشکوه این ناحیه‌ی باستانی، در تپه هگمتانه کنونی واقع بوده. یکی از نکته‌ قابل توجه این شهر باستانی، شبکه‌ی منظم و پیشرفته‌ی آب‌رسانی آن بوده است.

چی تریپ :  جاهای دیدنی خوزستان

 

 

چی تریپ

دشت میشان جایی دلپذیر :

می توان گفت دشت زیبای میشان در دامنه های الوند قرار دارد، که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری همدان نیز است. در نظر داشته باشید برای رسیدن به این دشت زیبا و دیدنی نیاز به یک کوه پیمایی نیمه سنگین داریم. قبل از رسیدن به مسیر کوه پیمایی از جاده ی زیبایی که درون دره ی عباس آباد قرار گرفته است باید عبور کنید ، در انتهای این جاده و درست قبل از مسیر کوه پیمایی به کتیبه های باستانی گنج نامه برخورد خواهید کرد که متعلق به دوران هخامنشیان بوده است. در ضمن مسیری که برای رسیدن به دشت میشان می پیماییم همان راه کاروان رویی بوده که در زمان هخامنشیان وجود داشته است ، ما در چی تریپ به شما توصیه می کنیم رفتن ، دیدن و لذت در این دشت از دست ندهید و به سفرهای خود خاطرات فراموش نشدنی اضافه کنید .

 

 

چی تریپ

همدان و دوچشمه ی فرشه ، ملک :

گفته می شود چشمه فرشته یا چشمه فرشته یکی از پرآب‌ترین چشمه‌های همدان است که در نزدیکی الوند قرار دارد. طبیعتی که در مسیر جریان چشمه ایجاد شده است، یکی از زیباترین و چشم‌نوازترین مناظر این استان محسوب می‌شود. پس قدم زدن و سفر به قصد دیدن طبیعت بکر را از آنجا شروع کنید تا بیشتر از مسیر لذت ببرید ،آب چشمه در نهایت به دره مرادبیگ و روستای سیلوار می‌رسد. بایدبرای دیدن چشمه به سمت شمال قله کمرلرزان بروید. مسیر دسترسی به این قله، از روستای دیویجین و دره گرگ راحت‌تر می باشد . همچنین یکی دیگر از چشمه های دیدنی چشمه ملک است ، یکی از چشمه‌های زیبا و جاهای دیدنی همدان که فقط هفت کیلومتر تا شهر فاصله دارد. این چشمه در روستایی به نام ملک قرار گرفته است اکثر کوهنوردانی که به نیت فتح الوند یا صعود به ارتفاعات چهار قله عازم سفر می‌شوند، چشمه ملک را می‌شناسند. این چشمه در چند سال گذشته به فهرست میراث طبیعی و ملی افزوده شده است .

چی تریپ :  رازهای ارگ رادکان

 

 

دره مرادبیگ جایی تاریخی و شگفت انگیز :

یکی دیگر از جاهای دیدنی همدان که به تفرجگاهی دلپذیر برای گردشگران و ساکنان شهر تبدیل شده ، دره مراد بیگ است. این دره در سه کیلومتری شهر همدان می باشد و دسترسی به آن کار چندان سختی نیست. می توان گفت فضای دره بسیار سرسبزو همچنین دیدنی است که جذابیت زیادی برای بیننده به ارمغان آورده، همچنین رود خروشانی نیز از آن عبور می‌کند که صفای خاصی به دره بخشیده است. در مسیر دره چند بنای تاریخی مربوط به دوره قاجار نیز وجود دارد که دیدنشان خالی از لطف نیست. نکته‌های مهمی که در بازدید از دره وجود دارد این است که آب جاری در دره دارای املاح سنگینی است و نوشیدن آن اصلاً توصیه نمی‌شود. ( در نظر داشته باشید شیب کنار رودخانه زیاد است و به‌ندرت می‌توانید جای پارک ماشین پیدا کنید پس توصیه می شود بارتان سبک باشد تا پیاده روی دلپذیری را تجربه کنید .)

 

 

چی تریپ

خرید در بازار سنتی همدان را از دست ندهید :

بله قبل تر نیز گفتیم یکی از جاهایی که در هیچ سفری نمی توان از دست داد دیدن و خرید سوغاتی از بازار های شهری که به آن سفر کردیم خواهد بود . پس اگر احیانا دوست دارید یکی از دوست‌داشتنی‌ترین سوغات همدان را از یکی از زیباترین و جذاب‌ترین مراکز خرید همدان تهیه کنید، سری به بازار سنتی این شهر بزنید. شما بهتر از ما می‌دانید که در هر شهر، بازار سنتی، یکی از زنده‌ترین بناهای تاریخی است که همچنین با نان و معاش مردمان گره خورده است. بازار سنتی همدان هم یکی از بناهای تاریخی است که از زمان قاجار تاکنون فعالیت می‌کند و دوست‌داران بسیاری نیز دارد .از جمله سوغاتهای معروف آن صنایع دستیو سفالگری، انواع ترشی جات ، چرم اصل، گلیم های زیبا، صنایع چوبی و…
سفر به همدان را با دوستان و عزیزان خود تجربه کنید، سفر بخیر ….

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها