کویر مصر یک جاذبه گردشگری

کویر مصر یک جاذبه گردشگری

به نام خدا

کویر مصر یک جاذبه گردشگری :

یکی از دلایل محبوب بودن کشور ایران چه برای گردشگران داخلی و چه گردشگران خارجی آب و هوای خوب به ویژه چهارفصل بودن آن می باشد و حالا ما در چی تریپ می خواهیم شما با یکی از مناطق کویری که جلوه های زیبا و طبیعی دارد بیشتر آشنا شوید .کویر مصر جایی که یک بار دیدن آن کافیست تا همیشه خاطره اش در ذهن تان بماند …. با ما همراه باشید .

چی تریپ

کویر مصر کجاست :

گفته می شود مصر نام یک روستا کویری در استان اصفهان می باشد که در ۴۵ کیلومتری شهر جندق است. جمعیت این روستا در مجموع حدود ۱۲۰ نفر هست و همچنین به دلیل منحصر به فرد بودن و داشتن چشم اندازهای نفسگیرش،جزء یکی از جذابترین جاذبه های گردشگری ایران محسوب می شود به ویژه تورهای کویر مصر که می توان گفت از پر فروش ترین تورهای کویرنوردی در سراسر ایران می باشند . درباره نام گذاری این مکان داستان هایی وجود دارد که معروف ترین آن به داستان فردی به نام یوسف برمی گردد که یکی از اهالی این روستا در دوران گذشته بوده است . وقتی در آن زمان روستا با کم آبی مواجه شد، او یک چاه عمیقی حفر کرد و به آب رسید و از مردم آنجا خواست که به احترام حضرت یوسف و داستان او که در مصر اتفاق افتاده، نام مصر را روی آن بگذارند و مردم هم به احترام او پذیرفتند. کویر مصر تا اندازه ای زیبا هست که بتوان راحت روزها را در آن گذراند و باز هم تشنه ی زیبایی هایش ماند. تپه های ماسه ای زرد رنگ و رمل ها، دیدنی ترین بخش کویر مصر می باشد همچنین گفته می شود ماسه های این منطقه به اندازه ای نرم و صاف هستند که باید کفش هایتان را دربیاورید و با پای برهنه راه بروید و از الان می توانید شن های روان و گرم در لا به لای انگشتان حس کنید .

چی تریپ :  آبشار شلماش گوهر سر دشت

چی تریپ

شب های کویر مصر :

توصیه می کنیم لذت روزهای گرم و شبهای سرد و پر ستاره را تجربه کنید شب و آتش یک نوشیدنی گرم و آسمانی که سفره ستاره اش را پهن کرده تا شما تا بتوانید در حال و هوایش سیر کنید و سیر هم نشوید در سفر به این کویر زیبا دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید که ثبت خاطره ها یکی از لذت های دیگر است .

چی تریپ

موتور های چهار چرخ :

در این کویر امکاناتی برای گردشگران فراهم شده که می توان به چند تا از آن اشاره کرد از جمله : موتور های چهار چرخ کویر مصر که عبور از تپه های طلایی رنگ و سرعت هیجان را برایتان به ارمغان می آورد . چون روستای مصر که در چند سال اخیر تبدیل به یک قطب گردشگری برای علاقه‌مندان به کویرنوردی شده است پس قرار دادن امکاناتی نظیر آفرود، موتور چهار چرخ و … علاوه بر کمک به اقتصاد روستا، هیجان را به مشتاقان کویر گردی هدیه داده است.

قلعه بیاضیه قلعه ای اسرار آمیز :

از دیگر دیدنی های روستای مصر قلعه ‌بیاضیه (ارگ بیاضیه) یادگاری از دوره ساسانیان در دل بزرگ این کویر است و سبک معماری ساسانی در اتاق‌ های متعدد و تودرتوی قلعه به‌ طور حتم نظرتان را جلب می‌کند. ناصرخسرو، شاعر بلندآوازۀ قرن پنجم، در سفرنامه خود از این قلعه کهن یاد کرده است که نشان از قدمت و دیرینگی این بنا در کویر مصر می باشد . به شما توصیه می کنیم از معماری خانه های روستای مصر دیدن کنید خانه های گاهگلی و سقف های هلالی یک معماری اصیل و سنتی را به نمایش گذاشته است که خیلی ها را جذب خود کرده است .

چی تریپ

دریاچه نمک در کویر مصر :

دریاچه نمک‌ خور نیز یکی دیگر از چشم‌ انداز های باشکوه و خارق‌ العاده کویر مصر به شمار می‌رود که پنج ‌ضلعی‌ های نمک در سطح این دریاچه قشنگ در فصل زمستان به رنگ تیره می‌ شوند و در تابستان سرتاسر سفید رنگ هستند و جلوه ای زیبا دارند

چی تریپ :  جاهای دیدنی شیراز

نیزاری در کویر مصر : ( چی تریپ )

می توان گفت نیزار مصر با داشتن نی‌هایی به بلندای چهار متر مکانی منحصربه‌فرد در کویر مصر شده است که همچنین گونه‌های متنوع حیوانات مثل گربه و روباه شنی، مار جعفری و پرندگان شکاری مانند شاهین از جذابیت‌های این منطقه هستند. ( نکته قابل توجه این نیزار در شمال شرق کویر مصر واقع است که بر اثر سیل سال 1355 در کویر مصر پدید آمد )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها