جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان

به نام خدا

 

جاهای دیدنی اصفهان :

جاهای گردشگری در کشور ایران بسیار است و می توان گفت شما به هر شهر که سفر کنید مکان های جدید خواهید دید و لذت و دیدن های غیر تکراری را تجربه خواهید کرد . در میان شهر ها نیز اصفهان جزء شهر های پرآوازه است . و یکی از امتیازات آن این است که در سه دوره چون آل بویه ، سلجوقیان و صفویان پایتخت ایران بوده است و برای همین گفته می شود بناها و آثار تاریخی بسیاری نظیر کاخ ها ، عمارت ها ، کلیساها ، مساجد ، و… با معماری چشمگیر نیز در آن به چشم می خورند .

چی تریپ

( در فهرست آثار ملی برخی از آن ها نیز در فهرست جهانی یونسکو قرار دارند ) در این شهر معروف به نصف جهان شما تصویرهای بی نقص از تاریخ و هنر ایران را می بینید که شکوه و عظمت آن قابل تحسین است و ما در چی تریپ می خواهیم شما را کمی بیشتر با این شهر و جاهای دیدنی آن آشنا کنیم . با ما همراه باشید.

 

 

عمارت عالی قاپو :

گفته می شود یکی از بناهای تاریخی اصفهان می باشد که در ضلع غربی میدان نقش جهان اصفهان و مقابل مسجد شیخ لطف الله قرار دارد . عمارت عالی قاپو با معماری برجسته و نمای خیره کننده یکی از قشنگترین نمونه های معماری دوره صفویان را پیش روی مخاطب قرار داده است که همگان از دیدن آن بذت می برند و گردش در این مکان شما را خسته نخواهد کرد . می توان گفت همه بخش های آن دیدنی هستند از سر در ورودی کاخ تا تالارهای مجللی چون تالار موسیقی که در بالاترین طبقه قرار دارد ، و یا آثار هنری و برجسته که در نقاط مختلف عمارت نقش بسته اند.

چی تریپ

 

( کاشی های هفت رنگ ، نقوش اسلیمی ، ستون های چوبی و آینه کاری ، حوض ایوان )که باید از نزدیک ببینید . باید بدانید که کاخ عالی قاپو با ۱,۸۰۰ متر مربع مساحت، و در ۶ طبقه و ۳۸ متر ارتفاع، عنوان بلندترین کاخ عهد صفوی را نیز دارد. همچنین در دوره شاه عباس اول، از این کاخ برای برگزاری جلسات مهم حکومتی استفاده می کردند. ( همچنین به‌عنوان مکانی برای تماشای مسابقات چوگان و اسب‌سواری استفاده مورد استفاده بوده است )

چی تریپ :  شهر بلقیس کجاست

 

 

خیابان چهارباغ عباسی :

دراین باره گفته می شود در واقع یک مجموعه است که از چند باغ است که در اطراف یک خیابان اصلی بنا شده اند . باید بدانید که چهارباغ به دو بخش بالا و پایین تقسیم می شود ( دو بخشی که توسط 33 پل به هم متصل می شوند و یکی از ان ها به سمت شمال و دیگری به سمت جنوب امتداد دارد .

چی تریپ

این مکان در دوره حکومت شاه عباس اول ساخته شده و قسمت پایین نیز گفته می شود در دوره حکومت رضاخان پهلوی ساخته شده است،خوب است بدانید مکان هایی دیگری همچون کاخ هشت بهشت ، مجموعه نقش جهان ، چهلستون ، سی و سه پل ، و… اطراف چهارباغ قرار دارند .

 

 

بازار قیصریه :

یکی از قدیمی ترین جاهای اصفهان این بازار می باشد که در دوران صفوی و در ظلع شمالی میدان امام اصفهان ساخته شده است ( تاریخ بین سال های 1011تا1029 ) همچنین این بازار به نام بازار سلطانی نیز شناخته می شود چرا که در گذشته نیز به عنوان یکی از بزرگ ترین بازارهای مجلل ایران و در بین خاورمیانه به شمار می رفته . ( سر در این مکان با کاشی‌کاری‌های ظریف و نقاشی‌های قدیمی که با قلم رضا عباسی، از ناقوس دیر هرمز و… تزیین شده است که این سر در از اهمیت تاریخی بالایی برخوردار است )

 

چی تریپ

 

در این بازار با مغازه‌ها و حجره‌های قدیمی مواجه می‌شوید که شبیه یک هزارتو دیده می‌شوند. همچنین سقف بازار گنبدی شکل می باشد ، وسط گنبدها نورگیرهایی برای روشنایی و تهویه هوا وجود دارد. همین نور ملایمی که از نورگیرها توی بازار می‌تابد، زیبایی بازار را دوچندان می کند و بسیاری از جهانگردان از جمله ناصرخسرو و شاردن، در طول تاریخ در سفرشان به اصفهان، بازار قیصریه و دیگر جاهای دیدنی اصفهان را دیده‌اند و از آن تعریف کرده اند .

چی تریپ :  جاهای دیدنی مازندران

 

چی تریپ

سی و سه پل فراموش نشدنی :

وقتی به اصفهان بیایید حتما به این مکان سر بزنید و باید بدانید سی و سه در گذشته به عنوان یکی از پل‌های درجه اول جهان به شمار می‌رفته. این پل در قرن یازدهم به دستور شاه عباس صفوی توسط الله ورد خان روی زاینده رود ساخته شد. در نظر داشته باشید 33 پل اصفهان با ۲۹۵ متر طول، ۱۴ متر عرض و ۳۳ دهانه، طولانی‌ترین پل زاینده رود و نماد شاخص اصفهان است که در گذشته محلی برای برگزاری مراسم‌هایی مثل خاج‌شویان، جشن نوروز و یا جشن آب‌پاشان بوده است ، و هنوز و در همه ساعات بازدید کننده دارد که می خواهند در این مکان زیبا گردش کنند .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها