جاهای دیدنی مازندران

جاهای دیدنی مازندران

به نام خدا

 

 

جاهای دیدنی مازندران :

باید گفت مازندران یکی از قطعه های همیشه محبوب کشور بوده که حتی نیاز به تعریف ندارد چون مردم از تمام نقاط ایران همیشه به این استان وسیع و پهناور سفر کرده اند و یا جزء الویت های مسافرت ها نیز می باشد . ( مازندران گردشگران داخلی و خارجی خود را همیشه دارد ) آب و هوای خوب طبیعت زیبا و جاهای بکر از مزیت هایی ست که در آنجا می توان تجربه کرد و لذت برد در این مطلب سفری همراه چی تریپ باشید .

 

چی تریپ

دریاچه شورمست :

می توان گفت برای آنانکه در سفر و جاده منظره های بیرون را نیز دوست دارند در مسیر جاده فیروز کوه این دریاچه قرار دارد .( همچنین باید بدانید که این دریاچه نزدیک سنگده می باشد ) شما در دل جنگل های توسکا می توانید در تابستان پاهای خود را در آب های سرد آن بگذارید و تا مغز استخوان سرما را احساس کنید و لذت ببرید . البته این دریاچه در هر فصل از سال زیبایی خاصی دارد و شما را غافلگیر خواهد کرد. ما به شما پیشنهاد می کنیم اگر مسیرتان به سوادکوه خورد دیدن دریاچه شورمست را از دست ندهید .

 

چی تریپ

فیلبند و زیبایی های آن :

اگر بخواهید یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در استان مازندران را ببینید و شگفت زده شوید یک ییلاق در اطراف شهر بابل را داریم که چون شهرت دارد نیاز به معرفی ندارد . روستای دیدنی فیلبند جایی برای گذراندن یک سفر خاطره انگیز که نباید از دست بدهید .(یکی از راه های موجود از طریق جاده هراز می باشد یعنی می توانید در 56 کیلومتری از سمت فرعی 30 کیلومتر برانید تا به روستای فیلبند برسید )

 

چی تریپ

دریاچه چورت :

از جاهای بکر و پر طرفدار وقتی به استان مازندران می رسید قطعا دریاچه ها هستند . حالا ما این دریاچه را پیشنهاد می دهیم . وقتی به آنجا برسید منظره های زیبای پیش رو جلب نظر می کنند طوریکه سفر یک یا دو روزه مد نظر بعید نیست به یک هفته تبدیل شود . باید بدانید که در واقع نام اصلی این دریاچه میانشه می باشد ، ولیکن چون به روستایی در آن حوالی با نام چورت نزدیک است به آن دریاچه چورت می گویند . ( نکته قابل توجه برای رفتن به آنجا می توانید از جاده ساری ، کیاسر به سمت روستای چورت بروید و تقریبا بعد از 10 کیلومتر طی مسیر در جاده خاکی به این دریاچه قشنگ و دیدنی می رسید )

چی تریپ :  مسجد جامع یزد

 

 

لاویج در چمستان :

یکی از دیگر جاهای ناب و دیدنی روستای لاویج می باشد که همه آن را به لاوینج و آبگرم نیز می شناسند . شما در آنجا یک طبیعت بکر و خلوت و دور از هیاهو پیش رو دارید که ارزش تجربه کردن را دارد . گفته می شود این منطقه به نوع خود منحصر به فرد و جذاب است طوریکه شما در طبیعت آن می توانید ساعت ها در گشت و گذار باشید و خسته نشوید . ( لاویج از توابع شهر نور محسوب می شود )

 

 

چی تریپ

آبشار درازکش :

یکی از آبشارهای بکر و دیدنی می باشد که همیشه طرفدار های خود را دارد . درازکش حدود 7 متر ارتفاع دارد و بسیار تماشایی است . همچنین این آبشار ابتدا درون حوضچه ای بزرگ می ریزد و بعد به صورت رودخانه مسیرش را نیز ادامه می دهد . شما برای رفتن می توانید ابتدا به منطقه فیروزجاه یعنی در 20 کیلومتری بابل بروید و طی مسیری تقریبا هفت کیلومتری در حوالی روستای شیخ موسی که منظره های جنگلی آن هوش از سر می برد پیش بروید و آبشار دراز کش را از نزدیک ببینید .

 

 

آبشار شاهاندشت :

اگر قصد سفر به استان مازندران دارید و دنبال یک مکان بکر در طبیعت هستید ما به شما این مکان را پیشنهاد می دهیم جایی شگفت انگیز که در تابستان گرم هم هوای مطلوب و خنک آن پذیرای شما خواهد بود . می توان گفت شاهاندشت یکی از مرتفع ترین آبشارهای مازندران می باشد و به نوعی دومین آبشار بلند ایران نام گرفته و حدود 62 متر ارتفاع دارد .

 

چی تریپ

 

قطعا با رفتن به آنجا شما شاهد شکوه و عظمتی خدادادی خواهید بود که مجذوبش می شوید . نگاه کردن به صخره های زیبا و تماشای امواج خروشان را از دست ندهید . ( نکته قابل توجه دوستانی که به صخره نوردی و کوهنوردی علاقه مند هستند این مکان برای آنها یک تجربه ناب به همراه خواهد داشت ) این آبشار در ارتفاعات روستای شاهاندشت و در 65 کیلومتری شهر آمل قرار گرفته است .

چی تریپ :  معرفی کاخ خورشید

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود  

 

تبلیغ چینود پلاس
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی

مازندران بهشت ایران