جاهای دیدنی کردستان

جاهای دیدنی کردستان

به نام خدا

 

 

جاهای دیدنی کردستان :

برای آنانکه اهل سفر و هیجان به جاهای دیدنی هستند ما در چی تریپ سفر به غرب کشور و استان کردستان را پیشنهاد می دهیم استانی با هوای پاک و مردمان مهمان نواز و غیور . در این استان که در دامنه کوهایش حتی روستاهایش به قشنگی خودنمایی می کنند و در هر فصل همچون تابلو نقاشی که کار دست آفرینش است هوش از سر می برد . در این مطلب سفری و گردشگری همراه ما باشید تا بیشتر با این استان زیبا و دیدنی آشنا شوید . ( نکته قابل توجه درباره جغرافیای کردستان اینکه استان های اطراف آن از شمال شرقی زنجان ، شمال غربی آذربایجان ، از جنوب شرقی همدان و از جنوب کرمانشاه می باشد و همچنین این استان با کشور عراق هم مرز بوده و در عراق به نوعی در قسمت غربی کردستان واقع شده است )

 

چی تریپ

رود سیروان :

اگر دنبال یک جای بکر با طبیعتی شاهکار هستید حتما از این رود با منظره های زیبا دیدن کنید رود سیروان بین کرمانشاه و سنندج قرار گرفته و توصیه می شود شما ابتدا به مریوان رفته و یک مسیر 75 کیلومتری را تا اورامان طی کنید . همچنین می توانید در نزدیکی دریاچه زریوار به استراحت بپردازید و از غذاهای خوشمزه ماهی تازه را انتخاب و نوش جان کنید . ( سالانه تورهای گردشگری و طبیعت گردی در این مناطق بسیار دیده می شوند )

 

چی تریپ

روستای تنگی سر :

یکی از روستاهای زیبا که حتما خودتان با دیدنش لذت خواهید برد روستای تنگی سر می باشد و در میان کوها و سرسبزی بسیار قرار گرفته طوریکه اگر بخواهید شب نگاهی به آسمان پر ستاره بندازید به مشکل برمی خورید . از طرفی گفته می شود در این روستا ۵۰۰ خانوار و حدود ۲ هزار نفر زندگی می کنند. و شاید همین جمعیت پایین باعث شده که اطراف این روستا به عنوان مناطق بکر کردستان شناخته شود . ( جالب است بدانید مدارکی وجود دارد که نشان میدهد زندگی در این روستا از درون کوه‌ها شروع شده و کم کم خانه هایی در این منطقه ساخته شده)

چی تریپ :  ائل گلی نگین زیبای تبریز

 

چی تریپ

آبشار گویله :

در مسیر مریوان به سقز این آبشار قرار گرفته که حدود 50 متر ارتفاع دارد و در فاصله یک کیلومتری جاده سقز مریوان واقع شده است . اگر می خواهید از آنجا دیدن کنید باید بدانید که حداقل نیاز به یک ساعت کوه نوردی است و کفش مناسب فراموش نشود . فصل مناسب نیز برای دیدن این آبشار بهار توصیه شده .

 

چی تریپ

روستای پالنگان :

این روستای دیدنی حدود دو ساعت با شهر سنندج فاصله دارد که برای رفتن به آنجا می بایست وارد جاده سنندج به کرمانشاه شده و در سمت کامیاران حرکت کنید . در ادامه اگر در مسیر دهستان ژاورود قرار بگیرید و به دره زیبایی به نام تنگیو می رسید که کنار جاذبه بکر و دیدنی می توانید با فرهنگ و رسوم مردم آن منطقه هم آشنا شوید . ( نکته قابل توجه اینکه یکی از زمان های مناسب موقع برگزاری آیین های سنتی مانند جشن نوروز است که حال و هوای منطقه بسیار خواستنی تر است و یک اوقات فراغت عالی برایتان خواهد شد )

 

چشمه آب تلخ در بیجار :

در روستای قشلاق لو زیر مجموعه شهرستان بیجار می باشد که چشمه آب تلخ یا پیر ساله آنجاست همانگونه که از اسمش پیداست آب آن تلخ است که خوب بسیاری از مردم این منطقه معتقد هستند که آب این چشمه خواص درمانی دارد . البته در این منطقه چشمه‌های دیگری نیز وجود دارد که در اطراف آنها مناظره بسیار زیبایی به وجود آمده و آب آنها قابل نوشیدن است.

 

چی تریپ

قلعه قمچقای :

گفته می شود یکی از آثار تاریخی کردستان قلعه قمچقای است که در فاصله ۴۵ کیلومتری شهر بیجار قرار دارد که توانسته همیشه گردشگران زیادی را به خود جذب کند. باید بدانید که این قلعه زیبا روی یکی از کوه‌های بلند منطقه واقع شده است که وقتی به آن وارد می‌شوید و مناظر اطراف خود را نگاه می‌کنید از دیدن طبیعت کردستان شگفت زده شوید. می گویند این قلعه در زمان‌های قدیم به قلعه شاهان معروف بوده و از یک طرف به درهای عمیق و از سوی دیگر به کوه هایی با تیر‌های بلند و ترسناک منتهی بوده که رسیدن به آن دشوار باشد ، تنها دیوار محکم این قلعه باستانی، در بخش شمالی آن دیده می شود که راحت ترین راه برای رسیدن به این قلعه بوده ولیکن امروزه از این دیوار فقط بخش کوچکی به چشم می‌خورد.

چی تریپ :  آرامگاه دانیال نبی

 

چی تریپ

هیجان پیست اسکی سقز :

یکی از فصل های مناسب برای دیدن طبیعت بکر در زمستان را می توانید با رفتن به این پیست اسکی تجربه کنید چرا که از مکان های تفریحی سقز نیز محسوب می شود و در فصل سرما همیشه مهمان گردشگران داخلی و خارجی نیز می باشد . اگر اهل ورزش های زمستانی هستید اسکی روی برف را در آنجا قطعا می پسندید و لذت نیز خواهید برد .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها