عجایب گنبد کاووس

عجایب گنبد کاووس

به نام خدا

عجایب گنبد کاووس :

اگر به شهر های شمالی علاقه مند هستید و سفر به شمال را در برنامه خود دارید ما در چی تریپ به شما توصیه می کنیم کنار شهرهای شمالی و نزدیک به دریا را فقط در برنامه خود نداشته باشید و اگر در مسیرتان به استان گلستان رسیدید حتما از شهرستان های زیبا و با شکوه آن نیز دیدن کنید مخصوصا گنبد کاووس ( گنبد قابوس ) برای بیشتر آشنا شدن با این شهر با مردمان با اصالت ترکمن تا آخر این مطلب
همراه ما باشید .

بلندترین برج دنیا :

یکی از امتیازات این شهرستان بخاطر دارا بودن بلندترین برج آجری دنیا ست
نام این برج گنبد کاووس یا گنبد قابوس می باشد که در قرن یازدهم میلادی بنا شده و به همین نام معروف است .

چی تریپ

تاریخ شهر گنبد کاووس :

گفته می شود در محل فعلی شهر گنبد کاووس در دوران کعن شهری به نام هیرکان و سپس جرجان ( گرگان ) قرار داشته است که به دلیل قرار گرفتن در جاده ابریشم برای بازرگانان از اهمیت قابل توجه ای برخوردار بوده است . همچنین در دوران رضا شاه پهلوی نیز در کنار خرابه های گرگان باستان شهری جدید با قواعد مدن بنا شد که نامش گنبد کاووس شد . ( در دوران حکم رانی سلسله آل زیار این شهر پایتخت ایران بوده است )

چی تریپ

شهری با دانشمندان و علما معروف :

این شهر در خود علما و دانشمندانی را داشته که بد نیست بدانید از جمله می توان به شیخ فخرالدین اسعد گرگانی ( سراینده ویس ورامین ) اشاره کرد . همچنین گفته می شود ابوعلی سینا دانشمند و فیلسوف این پزشک معروف نیز مدت ها در گنبد کاووس اقامت داشته است . قابوس بن وشمگیر منقلب به شمس المعانی چهارمین پادشاه زیاران که در سال 365 هجری در گرگان به تخت نشست .

چی تریپ

شهری با آب و هوای خوب و مردمان خوی گرم :

درباره مردم این شهر می توان گفت اغلب ساکنان شهر گنبد کاووس ترکمن های ایرانی هستند و جمعیت دیگر که در این شهر ساکن هستند بومیان فارس زبان و همچنین مردمانی از مناطقی چون سیستان و بلوچستان ، آذر بایجان ، شاهرود و … هستند که در کنار هم به کار و زندگی مشغولند و بخاطر خاک حاصل خیز به خصوص جلگه ای لس است ، آب کشاورزی از رود ها وچاه ها فراهم می شود و محصولات این کشاورزی ها مثل گندم ، برنج ، جو ، بنشن ، و مرکبات است که غلات تولیدی را به شهرهای بزرگ صادر می کنند . ( این شهر دارای باغ های زیتون فراوان است )

چی تریپ :  آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

چی تریپ

مسابقات اسب سواری :

شهری با قدمت دیرینه و جایی که بهترین نژاد اسب ها پرورش داده می شود . در گنبد کاووس یک مجتمع سوار کاری داریم که موقع احداث به عنوان زیباترین مجموعه سوارکاری خاورمیانه شناخته می شد . همچنین مسابقات اسب دوانی کورس بهاره و پاییزه در ایران در آنجا برگزار می گردد که شرکت کنندگان زیادی از سراسر ایران و کشورهای دیگر به این شهر می آیند .

چی تریپ

بازارها و سوغاتی ها :

هر کجا برویم سفر بخش هیجان انگیزش خرید و سوغاتی است .
گنبد کاووس کلی صنایع دستی دارد که جزء زیباترین صنایع دستی های کشور است انواع صنایع دستی خاص این شهر را خواهید دید . درباره بازار بزرگ روس ها هم گفته می شود در ورودی شهر قرار گرفته و راسته بسیار طولانی و بزرگ را داراست ،همچنین بازارچه مرزی اینچه برون را فراموش نکنید این بازارچه جذاب و دیدنی نمونه ای از همکاری تجاری بین دو کشور ایران و ترکنستان می باشد . سوغاتی هایی همچون پشتی های ترکمنی ، ابریشم ، قالی ترکمن ، سوزن دوزی ، و زیورآلات را توصیه می کنیم . و همچنین خوراکی هایی همچون نان پادرازی ، جزحلوا ، حلوای آماج ، عسل می توان اشاره کرد . ( نکته قابل توجه چون مواد اولیه این خوردنی ها تازه و از محصولات محلی است حتما ارزش امتحان کردن را دارد . نوش جان )

چی تریپ

کلام آخر و چی تریپ :

ما درچی تریپ برای صنعت گردشگری کشور شما را دعوت می کنیم به شهر های شمالی که عازم هستید حتما از شهرستان هایی همچون گنبد کاووس دیدن کنید و لذت یک سفر به یادماندنی را به خود و خانواده و دوستان هدیه دهید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
3.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها