جاهای دیدنی هرمزگان

جاهای دیدنی هرمزگان

به نام خدا

 

جاهای دیدنی هرمزگان :

می توان گفت استانی در جنوب کشور می باشد که با خلیج فارس و دریای عمان ، بوشهر ، کرمان ، فارس ، سیستان و بلوچستان همسایه است . آب و هوای استان هرمزگان گرم و خشکه و تنگه هرمز که اصلی ترین گذرگاه آبی ایران نیز محسوب می شود . ما می خواهیم شما را در این مطلب بیشتر با استان هرمزگان و جاهای دیدنی و گردشگری آن آشنا کنیم . پس همراه ما باشید .

 

 

جزیره قشم :

یکی از شهر های پر تردد در استان هرمزگان می باشد که جاذبه گردش گری بالایی دارد و هرساله مسافران زیادی را از تمام کشور پذیرا است . شما در این شهر می توانید در یک هتل اقامت کنید و بعد به گشت و گذار بپردازید . جاهای دیدنی همچون : جزایر نار ، جنگل حرا ، تنگه چاهکوه ، غار نمکدان ، پارک کروکودیل ، دره ستاره ها ، غار خربس ، و…

 

چی تریپ

 

از مزیت های شهر قشم محسوب می شوند که قطعا سفربه آنجا تجربه دلپذیری خواهد بود .( نکته قابل توجه خوب است بدانید که قدیمی ترین چاه های طلا ایران در بندر لافت جزیره قشم یک پیشینه قدیمی دارد و گفته می شود به هزاره اول قبل از میلاد
می رسد و می گویند چاه های طلا برای مردم مقدس بوده و گاه در کنار آن ها قربانی می کردند )

 

 

 

قلعه میناب و معبد عشاق :

گفته می شود این قلعه واقع در 90 کیلومتری مرکز استان هرمزگان می باشد که جزء تاریخ و کهن و تمدن و تا 2500 قدمت دارد قلعه هزاره یا قلعه بی بی مینو در بخش مرکزی شهرستان میناب است که همچنین تنها بنای تاریخی در این شهر نیز محسوب می شود . حالا در شهر گروگ یک بنای افسانه ای وجود دارد که حکایت دلدادگی دو فرد را در چهارصد سال پیش روایت می کند و

چی تریپ :  رسم و رسوم شب یلدا در ایران

 

چی تریپ

 

به طور مختصر داستان دو جوان عاشق که برای وصال با طایف های خود به مشکل برمی خورند این ماجرا به مرگ آنها ختم می شود و در ادامه جسد آنها را برشتری سوار کرده و به مقصد نامعلومی حرکت می دهند و جایی بالاخره شتر توقف می کند که گفته می شود بعد ها بنای یادبودی در آنجا می سازند . معبد عشاق مربوط به دوره صفوی می باشد و جزء شهرستان میناب در بخشی بیابانی ، دهستان سیریک و در روستای گروگ واقع است .

 

 

 

قلعه کمیز :

یکی از بناهای تاریخی که از دوران پس از تاریخ اسلام در هرمزگان شهرت دارد و یکی از منطقه های گردشگری با جاذبه بالا بوده است . همچنین مهم ترین اقوام در مورد قلعه کمیز خبر از نبرد های قوم دهبارز با دشمنان خارجی می دهد و از طرفی منطقه گردشگری شهرستان رودان هست که مر بوط به دوران صفویه و قاجاریه می باشد . قلعه کمیز در فاصله 12 کیلومتری شرق شهرستان رودان ( دهبارز ) و بخش مرکزی روستای کمیز واقع شده است .

 

چی تریپ

یک غار نمکی با شهرت جهانی :

یکی از جاهای دیدنی و خاص در جزیره قشم غار نمکی می باشد . در آنجا شما یکی از زیباترین جلوه های طبیعت را که به شکل رویایی است مشاهده می کنید و گفته می شود تا کنون بیش از 6000 متر از این غار‌ شناسایی شده و به عنوان طویل‌ترین غار نمکی جهان شناخته شده است. باید بدانید که غارهای نمکی معمولا در گنبدهای نمکی به وجود می‌آیند.

 

 

 

جزیره کیش :

یکی از جاهای پر طرفدار در استان هرمزگان می باشد یک جزیره رویایی با ساحلی زیبا که بهترین استراحت گاه برای همگان بوده است . و همچنین یکی از زمان های مناسب فصل سرما است که آب و هوای مطلوب آن از شما پذیرایی می کند . جزیره کیش وسعت وسیعی دارد که در همه زمینه ها جوابگوی مسافران و گردشگران خود است . مکان های تفریحی که بخواهید استفاده کنید در این جزیره همچون :

چی تریپ :  33 پل سی و سه پل اصفهان

 

چی تریپ

 

جت اسکی ، موج سواری ، پاراسیلینگ ، قایق سواری با قایق های شیشه ای ، پارک آبی روباز ، غواصی ، و… می باشند ، و جاهای دیگری هم موجود است از جمله : مراکز خرید فوق العاده شیک (که بعید است بدون خرید قانع بشوید و تنها به نگاه کردن اکتفا کنید) ،کشتی یویانی ، شهر زیر زمینی کاریز ، لاک پشت های پوزه عقابی ، پارک دلفین ، پارک ساحلی ، و… که همه این ها را باید از نزدیک ببینید و تجربه کنید .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها