چند مکان دیدنی در چابهار

چند مکان دیدنی در چابهار

به نام خدا

چند مکان دیدنی در چابهار کدام است :

وقتی اسم جاهای گرمسیر به گوشتان می رسد و از طرفی قصد سفر به یک جای خوش آب هوا را دارید وقتی به استان سیستان بلوچستان رسیدید توقف نکنید چرا که ما در چی تریپ به شما توصیه می کنیم به شهرستان چابهار در این استان حتما سفر کنید و جاهای دیدنی آن را ببینید و لذت ببرید . در این مطلب می خواهیم شما را با این شهر زیبا و مردمان مهربانش بیشتر آشنا کنیم ، همراه ما باشید .

چابهار

چابهار :

می توان گفت چابهار در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان و در ساحل اقیانوس هند و تنها بندر اقیانوسی ایران است. زیبایی‌های چابهار وقتی دو چندان می‌شود که با مردم محلی آن تعامل می‌کنید و مهمان نوازی و خونگرمی آنان شما مشتاق بیشتر ماندن می کند . هتل‌های چابهار هم با ارائه خدمات با کیفیت به گردشگران در کنار جاذبه‌های گردشگری متفاوت آن سفر به این سرزمین همیشه بهار را کامل می‌کنند.

چی تریپ

بندر گواتر ( خلیج گواتر )

یکی از جاذبه های گردشگری در چابهار بندر گواتر می باشد که دیدن آن را نباید از دست بدهید سفر جاده ای با چشم انداز رویایی ، این بندر مرزی آخرین قسمت از خاک ایران و در نزدیکی مرز پاکستان قرار دارد و یکی دیگر از جاذبه های دیدنی این منطقه در پاییز و زمستان وجود پرندگان مهاجر می باشد که بندر گواتر میزبان آنها است. همچنین این بندر اهمیت زیادی در زمینه تجاری دارد و در سال های اخیر یکی از قطب های صید میگو در منطقه به شمار می رود .

چی تریپ

هیجان دیدن کوه های مریخی در زمین :

شمایی که اهل هیجان و دیدن مکان های متفاوت هستی پس به تماشای کوه های مینیاتوری یا مریخی در چابهار بنشین و عظمت و زیبایی را از نزدیک ببین و لمس کن . در این مکان گویی نقاش چیره دست طبیعت یک منظره ناب را برپهنه دشت های بلوچستان پیاده کرده که شما نمی توانید از این زیبایی خیره کننده چشم پوشی کنید . همه چیز دست به دست هم داده و شکل این کوه و رنگ و هنر از درک زمینی خارج و فرازمینی جلوه می کند . (برای رفتن به این مکان اعجاب انگیز باید حدود ۵۰ کیلومتر که از شهر چابهار به سمت شرق برانیم می توانیم امتداد کوه های مریخی را از دوررست مشاهده کنیم ، نکته قابل توجه برای سنگ نوردی در آنجا تجهیزات لازم را همراه داشته باشید )

چی تریپ :  دیدنی های رشت شهر باران

چی تریپ

تیس یک روستای باستانی :

می توان گفت روستای تیس نیز یکی از جاهای دیدنی چابهار است که قدمت تاریخی هم دارد که گفته می شود جریان زندگی در آن به دوره هخامنشیان برمی‌گردد. در آن دوره روستای تیس یکی از بنادر مهم ایران در دریای مکران بوده و کالاهایی از هند و آسیای شرقی از طریق این بندر وارد ایران می‌شدند. و همچنین در دوره اسلامی هم بندر تیس موقعیت خاص خود را حفظ کرده بود (اما بعد ها که تولید نیشکر و پانیذ در مکران از رونق افتاد این بندر هم کم‌کم اهمیت خود را از دست داد ) امروزه رودخانه لاوری از وسط این روستا می‌گذرد و مردم برای دیدن جاذبه‌های تاریخی زیادی که در این روستا وجود دارد راهی تیس می‌شوند.

چی تریپ

مسجد جامع ای متعلق به 1250 سال قبل :

درباره مسجد جامع تیس گفته می شود خشت های اول این مسجد به ورود اسلام در این روستا و به 1250 سال پیش برمی گردد که همچنین می گویند این مسجد دومین مسجد در ایران بعد از ورود اسلام می باشد . و معماری و تزیینات مسجد جامع از مساجد کشورهای هند و پاکستان الهام گرفته است. (معروف به مسجد جامع تیس می باشد )

چی تریپ

قایق سواری در دل جنگل حرا چابهار :

یکی از قشنگترین و بدون اغراق از سحرآمیز ترین پدیده های طبیعی این جنگل می باشد به آن مانگرو هم می‌گویند . قایق سواری میان جنگ حرا واقعا خاطره‌ای فراموش نشدنی برای گردشگران و مسافران خود به ارمغان می آورد یک مکان زیبا و رویایی برای عکاسی و فیلمبرداری . و از طرفی به خاطر شرایط ویژه‌ای که این جنگل‌ها دارند بسیار برای پرندگان مهاجر زیستگاه مناسبی محسوب می‌شوند که علاقه‌مندان به حیات وحش و پرنده‌نگری می‌توانند از این ویژگی جنگل‌های حرا هم استفاده کنند . پیشنهاد چی تریپ رفتن به سیستان و بلوچستان و شهر زیبا و پر جاذبه چابهار می باشد .

چی تریپ :  بندر انزلی

صفحه نخست 

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها