روستای زیارت کجاست

روستای زیارت کجاست

به نام خدا

چی تریپ

روستای زیارت کجاست :

می توان گفت جاذبه گردشگری شمال ایران زبانزد است و در میان استان
گلستان ( گرگان ) یکی از قطب های این جاذبه گردشگری می باشد .
ما در چی تریپ می خواهیم شما را با روستای زیبایی به نام زیارت آشنا کنیم پس تا آخر مطلب ما را همراهی کنید .

روستای زیارت :

روستای زیارت از توابع شهرستان گرگان واقع در استان گلستان است .
اگر با ماشین عازم گرگان شدید باید بدانید تنها نیم ساعت با شهر گرگان فاصله دارد و اگر به طور دقیق آدرس آن را بخواهید اینگونه است که :
استان گلستان بخش مرکزی شهرستان گرگان ، دهستان استر آباد جنوبی،
حدود 10 کیلومتر جلوتر از منطقه ناهارخوران ( ناهار خوران نیز مکانی دیدنی
از شهر گرگان می باشد ) است .

چی تریپ

معرفی روستای زیارت :

از جاذبه های این روستا اگر بدانید حتما در برنامه های خود از سفر به این روستا غافل نخواهید شد ، طبیعت زیبا و دیدنی ، چندین امامزاده ، از طرفی
اهالی خونگرم ، و مکانی عالی برای برپا کردن کمپینگ با دوستان نیز است.
این روستا درمیان دره رودخانه ای به نام ( خاصه رود ) قرار دارد که روستا را به نام روستای زیارت خاصه رود هم می شناسند .
مسیر در واقع یک جاده سرسبز و خوش منظره است که حتما برایتان لذت بخش خواهد بود و در کنار جاده شما رستوران ها ، کافه ها ، را نیز خواهید دید . وقتی به روستا نزدیک می شوید می توانید ویلاهای تازه ساخته شده را مشاهده کنید و پیش تر که بروید با خانه های قدیمی و دوست داشتنی روبرو می شوید که هوش از سرتان می برد .
نمای ظاهری روستا کوچه های باریک و مارپیچی می باشد که دست به دست داده شده تا چهره روستایی را زیباتر جلوه بدهد ، اکثر خانه ها در این روستا به صورت پلکانی گرد هم آمده اند و بافت قدیمی این روستا خیلی قشنگ و جالب است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .

چی تریپ :  بندر انزلی

چی تریپ

روستای زیارت و آبشارها :

یکی دیگر از جاذبه های روستای زیارت وجود چند آبشار زیباست که در اطراف آن مناظر چشم نوازی را نیز به وجود آورده است .
وخوب است بدانید یکی از این ها آبشار دوقلو است ، شما برای رسیدن به این آبشار که در 5 کیلومتری جنوب روستا و 19 کیلومتری جنوب گرگان قرار دارد باید حدود یک رب پیاده روی کنید
آبشار دوقلو در مسیر یکی از شاخه های فرعی رودخانه خاصه رود شکل گرفته است که بسیار تماشایی است .

چشمه آبگرم روستای زیارت :

در ضلع شرقی رودخانه خاصه رود چشمه آبگرمی است که به چشمه زیارت معروف است .(گفته می شود آب این چشمه از 4 محل بیرون می زند و به این محل ها مظهر می گویند )

روستای زیارت و امام زاده ها :

در این روستا چند امام زاده وجود دارد ازجمله امامزاده عبدالله که از نوادگان امام موسی بن جعفر (ع ) می باشد و در نزدیکی همان چشمه آب گرم است . در اطراف امامزاده درختان کهن سال وجود دارد و همچنین یک گوذستان تاریخی نیز در این منطقه وجود دارد که قدمت بعضی از سنگ قبرهای آن به بیش از هزارسال هم می رسد .

چی تریپ

کوه های اطراف روستای زیارت :

از دیگر جاذبه های این روستای باصفا که در میان ارتفاعات است که این روستا از شمال به ارتفاعات بندرسر و از شرق به ارتفاعات خال دره و باز از غرب به ارتفاعات ادیم و کمرسر می رسد .

چی تریپ

جنگل های زیبا را از دست ندهید :

بله به شما توصیه می شود در سفر به روستای زیارت به جنگل های هیرکانی بروید و خاطرات خوب بسازید ( سومین دخیره گاه درخت سرخدار جهان نیز در اطراف روستای زیارت قرار دارد )
ازجمله میوه های تابستانی که در این منطقه یافت می شود می توان به گلابی های جنگلی ، توت فرنگی ، آلو جنگلی ، زرشک و… اشاره کرد .

چی تریپ :  مقبره حافظ در شیراز

چی تریپ

سوغاتی روستای زیارت :

یک نان محلی خوشمزه و معروف به نام کلاج وجود دارد که نباید از آن غافل شویم این نان سفید و گرد و زخیم و شبیه فطیر است و طعمی بی نظیر دارد و توصیه می شود حتما آن را تجربه کنید . همچنین از لبنیات محلی و عسل روستای زیارت هم می توانید به شهر خود سوغات ببرید و از طرفی حاجیم یکی از مهم ترین صنایع دستی روستاست که در شکل های مختفی به عنوان رومبلی ، رو میزی ، سجاده و پادری مورد استفاده قرار می گیرد .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها