دیدنی های رشت شهر باران

دیدنی های رشت شهر باران

به نام خدا

دیدنی های رشت شهر باران :

یکی از شهر های همیشه پر تردد در همه فصول شهر زیبا و خواستنی در استان گیلان می باشد ، رشت بخاطر طبیعت و آب و هوای عالی و همچنین جاذبه های گردشگری و تاریخی در میان توریست ها نیز از شهرت زیادی برخوردار است . این شهر می تواند هر موقع که دلتان خواست پذیرای شما باشد . ما در چی تریپ می خواهیم شما را با این شهر زیبا و شگفت انگیز بیشتر آشنا کنیم ، کمربند هارا ببندید و همراه ما باشید .

 

چی تریپ

گوهر رود :

یکی از جاهای دیدنی در رشت برای شمایی که دنبال طبیعت بکر هستید می توان گفت بهترین انتخاب گوهر رود می باشد ، آنجا یکی از دوتا رود پر آبی است که به تالاب انزلی می رسد ، جالب است بدانید که این رود از میان شهر عبور می کند و طبیعت ناب و محیطی دل انگیز برای همگان فراهم کرده که روح و جان گردشگران در آنجا تازه می شود . پس از دیدن آن غافل نشوید .

 

چی تریپ

 

دریاچه معروف سقالکسار :

سقالکسار نام روستایی در اطراف رشت است ، که یک دریاچه و سد خاکی نیز آنجا وجود دارد که به همین نام شناخته می شود . این مکان دیدنی در منطقه ای جنگلی قرار گرفته و دورتادور آن را درختان بلوط احاطه کرده است . مساحت دریاچه چیزی حدود 15 هزار هکتار می باشد که طول آن 600 و عرض آن 500 متر است . این زیبایی همیشه گردشگران داخلی و خارجی را جذب خود کرده که همیشه پر تردد و جایی برای گذراندن اوقات خوش فراهم کرده است . ( دریاچه سقالکسار حدود 65 متر از سطح دریا فصله دارد ، و معمولا آب نیز از طریق چشمه های مختلف و باران تامین می شود .) باید بدانید که تفریحات در آنجا زیاد است از جمله پیاده روی در اطراف و قدم زدن در جنگل ، و همچنین قایق سواری که قایق های پدالی در آنجا برای کرایه کردن و به آب انداختن موجود است .

چی تریپ :  کوه های ایران و طرح سیمرغ

 

 

چی تریپ

خانه میرزا کوچک خان چنگلی :

باید بدانید که سردار نهضت جنگل در سال 1275 در محله استادسرای رشت بدنیا آمد ، گرچه می گویند این خانه به مدت 85 سال خالی از سکنه و تاحدی به مخروبه تبدیل شده بود . ولیکن در سال 1382 و طبق شواهد و عکس های موجود توسط کمک های مردمی بهشکل اولیه بازسازی شد و امروزه مکانی برای گردشگران شده که می توانند هم از دیدن آن لذت ببرند هم سیر و سفری به تاریخ و اتفاقات آن زمان داشته باشند .

 

 

چی تریپ

پارک جنگلی سراوان رشت :

این پارک با 1487 هکتار وسعت یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر رشت می باشد ، و یک پارک ملی شناخته شده است . این پارک جنگلی از قدیمی ترین نواحی گیلان است و گفته می شود تنوع زیاد گونه های گیاهی در آن ، در کشور و حتی در جهان نیز کم نظیر است . این پارک جنگلی یکی از جاهای معروف و محبوب ، جز دیدنی های پیشنهادی چی تریپ برای شما است . پوشش درختی در آنجا به دوبخش اصلی یعنی جنگل طبیعی و جنگل کاش دست تقسیم می شود . باید بدانید که موزه میراث روستایی گیلان نیز در قسمتی از پارک سراوان واقع شده که شامل خانه های قدیمی از دهه های مختلف نیز است . ( شما در این مکان اوقات خوشی خواهید داشت و می توانید از امکانات نظیر قایق سواری با موتور چهار چرخ ، گردش در جنگل و بازی پینت بال و… نیز بهره مند شوید . )

 

مجموعه میدان شهرداری :

می توان گفت مجموعه میدان شهرداری رشت از زیباترین و معروف ترین جاهای این شهر می باشد که شامل کاخ شهرداری ، هتل ایران ، مقبره ابوجعفر ، اداره پست ، و کتابخانه ملی رشت را در برگرفته است . گفته می شود این مجموعه و اطراف آن در شب نیز بسیار دیدنی و قشنگ تر خودنمایی می کند و شما می توانید این نور پردازی و تفاوت را در شب هم تجربه کنید و لذت ببرید .

چی تریپ :  جاهای دیدنی همدان

 

 

 

چی تریپ

 

موزه رشت :

این موزه با نام خانه ی میرزا حسین خان کسمایی نیز شناخته می شود ، این شخص که امروزه خانه اش موزه رشت نام گرفته فردی آزاده خواه ، شاعر و روزنامه نگار معروف در زمان مشروطیت و نهضت جنگل بوده است . این خانه در سال 1349 تبدیل به موزه شده و پس از مرمت حدود سال 67 در دوبخش مردم شناسی و باستان شناسی بازگشایی شد . گفته می شود در بخش مربوط به مردم شناسی زیبایی هایی از جمله مجسمه هایی وجود دارد که شیوه زندگی گیلکی را به نمایش می گذارد . و اما در بخش باستان شناسی این موزه که در زیر زمین قرار دارد ، پیکان های سنگی متعلق به منطقه پیر کوه وجود دارد و تاریخ آن برمی گردد به حدود 3 هزار سال پیش از میلاد مسیح . و همچنین در آنجا اشیای زینتی مانند : گوشواره ، دستبند ، و یا اشیای دیگر همچون شمشیر و خنجر نیز وجود دارد تا علاقه مندان بتوانند از نزدیک دیدن کنند و با تاریخ کهن نیز بیشتر آشنا شوند .

 

 

 

چی تریپ

بازار رشت فراموش نشود :

یکی از بخش های مهم و دیدنی هر شهر قطعا بازار و خرید در آنجاست ، که خوب بازار رشت نیز پذیرای همگان می باشد . در این بازار بزرگ 14 کاروانسرا وجود دارد به نوعی بازاری سنتی است که براساس نظم خاصی راسته های مختلف به هم متصل می شود . این بازار در دوره ی قاجاریه و اوایل دوره پهلوی ساخته شده و بخاطر معماری زیبایش از جاذبه های مهم گردشگری نیز می باشد . نکته قابل توجه در این بازار بزرگ رشت آواهای گیلکی آن است ، که ترکیبی هستند از سنت آوازخوانی گیلکی و شیوه زیست مبتنی بر جغرافیا در استان گیلان که مشهور است .

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
3 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بردیا

واقعا شهر رشت ديدنيه و مردمي خونگرم داره. حيف كه مسئولين داغاني داره و به شهر نميرسند.ترافيك بيداد ميكنه رودخانه وسط شهر هر جايي بود ازش طلا استخراج ميكردند. ولي اينجا معدن فاضلاب شهري شده.

بهرنگ حقگو

ممنون خسته نباشید میگم…
از سایت پربیننده و مخاطبهای خون گرم…
شهر رشت تنها شهریست در شهرهای ایران
زیبا وقشنگ وفقیر هستش….
متاسفانه هیچ کس به فکر شهر زیبای رشت نیست…
هرکس میاد … ولی کاری برای این شهر زیبا انجام نمیدن

حسین

خودم در رشت ساکنم
اگر تمام وقت همه روزهای سال را برای گشت و گذار دررشت و گیلان بگذارید باز هم وقت کم میارید
تفریح بی تکرار