جاهای دیدنی شیراز

جاهای دیدنی شیراز

به نام خدا

 

جاهای دیدنی شیراز :

اگر قصد ایرانگردی دارید و می خواهید سفر پر از خاطره ای را در آلبوم ذهن خود حک کنید ما این بار در چی تریپ قصد داریم شما را به شیراز ببریم تا با شهر شعر و ادب بیشتر آشنا شوید و یک سفر لذت بخش را تجربه کنید . در این مطلب همراه ما باشید.

 

چی تریپ

دشت ارژن دشت لاله های واژگون :

اگر درفصل بهار دنبال یک مکان زیبا و دلپذیر هستید می توانید به دشت ارژن ( این مکان با نام ارزن و دشت ارجن نیز شهرت دارد ) در 60 کیلومتری شیراز سری بزنید از منظره آنجا لذت فروان ببرید چرا که در این دشت با لاله های واژگون روبرو می شوید که دیدنش از هر کجا که عازم شیراز شده باشید ارزشش را خواهد داشت . همچنین برای اقامت در این دشت معروف به مشکل نخواهید خورد چون اقامتگاه های بومگردی و مسافرخانه میان جاده شیراز و کازرون وجود دارد که در همه فصول میزبان مسافران و گردشگران هستند . شما می توانید تنها با یک ساعت رانندگی از شیراز به سمت کازرون از این مکان زیبا دیدن و در کنارش سری هم به دریاچه ارژن و تالاب آن بزنید که می گویند در زمستان بسیار دلفریب و دل انگیز است و پرندگان مهاجر در این فصل در آنجا اقامت دارند.

یه شیراز و یه حافظیه :

اغراق نیست اگر بگوییم اولین قصد و مقصد هر گردشگر چه داخلی چه خارجی وقتی به شیراز برسند مکان معروف حافظیه است . یک جای زیبا و بسیار دیدنی که مقبره و آرامگاه حافظ شیرازی شاعر پرآوازه قرن هشتم هجری ملقب به لسان الغیب نیز به شهرت این مکان افزوده است ، دیدن تالار باشکوه ،کاشی کاری های دلنشین ،  نقاشی کهن و همچنین غزل های دیوان به جا مانده از حضرت حافظ که بر سنگ های مرمر جا خوش کرده و می درخشند خالی از لطف نیست . وقتی به حافظیه رسیدید در کافه سنتی آن خود را به عصرانه ای خوشمزه دعوت کنید و در کنارش از مرکز حافظ شناسی دیدن کنید و کنار درختان بهارنارنج و گل های رنگارنگ عکس های یادگاری بگیرید تا لحظه های خوش در آنجا را برای خود ثبت کنید .

چی تریپ :  33 پل سی و سه پل اصفهان

چی تریپ

(یک توصیه دیگر اینکه اگر خواستید از باغ های دیدنی شیراز دیدن کنید سری به باغ  نارنجستان قوام شیراز اشاره بزنید جذابیت آن کمتر از موارد ذکر شده نیست. گفته می شود این باغ با درختان بهارنارنج آنقدر خوش بو و شگفت‌انگیز است که می‌تواند یکی از بهترین جاهای دیدنی شیراز در تابستان باشد ، موزه ای در این باغ وجود دارد که از اشیای نفیس و گران‌بهایی نگهداری می‌کند )

 

چی تریپ

مسجد نصیر الملک :

می توان گفت برای اهل هنر و فلسفه نگاه به رنگ های شگفت انگیز مسجد نصیرالملک  با فضای دل انگیز بخصوص در پاییز در هیچ کجای ایران یافت نمی شود ترکیب رنگ های آنجا خیره کننده و جذاب است و یکی از 10 مسجد برتر جهان را از نام خود کرده است و بخش معروف آن به پنجره های رنگارنگی آن می باشد که بیننده لذت می برد ساعت ها به آن همچون نقاشی زنده نگاه کند  ساخت این مسجد به دوره قاجار برمی گردد .  (این مسجد در خیابان لطفعلی خان زند شیراز قرار دارد )

 

مسجد جامع عتیق شیراز :

گفته می شود  این مسجد تاریخی که به عنوان یکی از ارزشمند‌ترین جاذبه‌های گردشگری شیراز نیز شناخته می‌شود، در طول تاریخ بارها بازسازی شده است. مسجد عتیق  برای مردم شیراز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، این مکان در ضلع جنوب شرقی شاه‌چراغ قرار گرفته و پیشینه ساخت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد .

 

 

چی تریپ

کلیسای زیبای ارامنه :

یک کلیسای متفاوت و ساده که در سال های دور به نام حضرت مریم نامگذاری شده بود و در آن زمان افراد معتقد به مسیحیت برای عبادت و نیایش به این کلیسا می آمدند . ساخت این بنا هم در سال 1662 و در دوره صفویه ساخته شده است .

 

 

بازار وکیل در شیراز :

در هر شهر و دیاری بازار و بازارچه ای یافت می شود که گردشگر دست خالی نرود . حالا در شیراز این شهر زیبا که هزار جای دیدنی دارد یکی از این هزار جا مخصوصا برای گشت و گذار و خرید بازار وکیل می باشد که خوش منظره با صدها مغازه میزبان گردشگران است . باید بدانید که این بازار به‌صورت هزارتو طراحی شده است، مکانی مناسب  برای خرید فرش،خشکبار چون انواع ادویه ، طلا و جواهر ، پوشاک ، لوازم خانه ، و … است.

چی تریپ :  کوه های ایران و طرح سیمرغ

 

چی تریپ

 

در آنجا حجره‌ها و مغازه‌ها، چای‌خانه‌ها، دالان‌ها، کاروانسراها و حمام‌های سنتی چشم‌نوازی خاصی دارد که تماشا و بازدید از آن شما را خسته نخواهد و گذر زمان را نخواهید فهمید. ( نکته قابل توجه اینکه ساختار چلیپایی و سقف‌های طاقی‌شکل بازار نمونه‌ای شگرف از معماری دوره‌ی زندیه در قرن ۱۸ میلادی (۱۲ هجری قمری) هستند که نه‌تنها به شگفتی فضا می‌افزایند، بلکه آن را در تابستان‌ خنک‌تر و در زمستان گرم‌تر نگه می‌دارند )

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها