جاهای دیدنی آستارا

جاهای دیدنی آستارا

به نام خدا

 

جاهای دیدنی آستارا : بخش اول

در نقشه کشور در گوشه ترین آن ، جایی بین دریای مازندران ، کشور آذربایجان شهری وجود دارد که زیبایی های شگفت انگیز دارد که چشم بیننده از دیدن آن سیر نمی شود ، در آنجا از طبیعت بکر گرفته تا معماری های بی نظیر ، بازار مرزی و غذاهای سنتی عالی که اگر دنبال یک سفر پر ماجرای جذاب هستید ما در چی تریپ در این مطلب گردشگری شما را بیشتر با این شهر آشنا و ترغیب خواهیم کرد تا لذت رفتن به آنجا را در برنامه سفری خود بگذارید . همراه ما باشید .

 

 

چی تریپ

جاهای دیدنی آستارا بخش اول

تاریخ و تاریچه آستارا :

این شهر به عنوان شمالی ترین شهر استان گیلان و همچنین یکی از شهرهای بزرگ شمالی و مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان شناخته می شود.آستارای ایران توسط آستارا چای از آستارای آذربایجان جدا شده و قسمت اصلی مسیر را شوشه ی اردبیل ، آستارا به صورت موازی با این رود و خط مرزی قرار گرفته است. این شهر از راه جنوبی به بندر انزلی و رشت، از راه شمالی به آستارای جمهوری آذربایجان و از راه غربی که مسیر آن از گردنه حیران می باشد به ادربیل و تبریز می رسد. آستارا به عنوان شهری مرزی، اقتصادی و توریستی در غرب دریای خزر می باشد. بندر آستارا نیز به عنوان اولین بندر خصوصی کشور و پنجمین بندر فعال ترانزیتی در شمال کشور به شمار می رود. وطبق آخرین سرشماری که در سال 1395 از شهر آستارا جمع آوری شد، جمعیت آن 51 هزار و 579 نفر برآورد گردیده است. مردمان ساکن در آستارا به زبان ترکی آذربایجانی و عده ای دیگر نیز به زبان تالشی صحبت می کنند.بر اساس فرضیه هایی که در رابطه با نام آستارا وجود داشت اینگونه برداشت شده که آستارا با واژه ی ستاره ارتباط داشته و ایران شناسی معاصر به نام محمد ابراهیم باستانی پاریزی اینگونه مطرح کرده که آستارا از نام استراب، ستاره آب که منسوب به آناهیتا ایزدبانوی آب ها در کشور ایران برگرفته شده ، همچنین که آستارا را با نام شهر بام های سفالین می شناختند و دلیل آن تولید سفال سقف بود. چرا که سفال باعث می شد در تابستان و در برابر گرما به عنوان عایق خوبی عمل می کند و باعث می شود هنگام وزش بادهای شدید به عنوان بادشکن عمل کند. همچنین در فصل زمستان نیز که بارش برف صورت می گیرد برف روبی آن ها آسان تر انجام گیرد. ( جاهای دیدنی آستارا بخش اول )  نکته قابل توجه اینکه تمام منطقه آستار تا زمان پیش از دوره قاجار در خاک کشور ایران قرار داشت و پس از عهدنامه ترکمنچای در سال 1828 میلادی میان دولت های ایران و بخشی از آستارا که با نام آستار چای به دولت روسیه واگذار گردید مرز میان ایران و روسیه با رودخانه جدا شد.( جاهای دیدنی آستارا)

چی تریپ :  قله سیالان

 

 

 

چی تریپ

جاهای دیدنی آستارا بخش اول

روستای کوته کومه با آبشار آب گرم :

یکی از جاهای بسیار دیدنی آستارا روستای کوچک و با صفای کوته کومه می باشد ، تعداد خانوار در این روستا کم بوده و جایی بکر را ساخته که یک آبشار را در دل خود پنهان کرده و برای رسیدن به آن تعدادی آبگرم و چشمه را به عنوان راهنما در مسیر قرار داده است که باید خود را به شهر لوندویل در جنوب آستارا برسانید و از آنجا سراغ کوته کومه را بگیرید. در انتها با کمتر از بیست دقیقه رانندگی به روستا می‌رسید. ( جاهای دیدنی آستارا بخش اول ) پس از گپ و گفت با محلی‌ها (باید بدانید که تالشی زبان اصلی آنها است،اما به فارسی و ترکی مسلط هستند) خود را آماده سه الی چهار ساعت پیاده‌روی جنگلی کنید. شما باید شش کیلومتر در دل جنگل پیشروی کنید و هفتصد و پنجاه متر ارتفاع را بالا بروید تا از مکان های بکر و جذاب دیدن کنید .

 

 

 

چی تریپ

جاهای دیدنی آستارا بخش اول

تالاب استیل جایی دیدنی و بین المللی :

می توان گفت یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا که همیشه توجه گردشگران را به خود جذب می‌کند تالاب بین المللی استیل می باشد. این مکان زیبا و چشم‌نواز فقط ۴ کیلومتر با آستارا فاصله دارد. در واقع این تالاب بی‌رقیب در حاشیۀ جادۀ آستارا به تالش قرار گرفته است. این تالاب همچون بسیاری از دیگر تالاب‌های کشور از اهمیت و ارزش اکوتوریستی بسیاری برخوردار است. متفاوت بودن این تالاب یک امتیاز محسوب می شود از جمله اینکه این تالاب در موقعیت جغرافیایی خاصی واقع شده است. چشم‌اندازهای منحصر به فردی می‌آفریند. همچنین شگفتی شگرف‌تر حرکت درختان در تالاب است. حتی تصور این امر دشوار و غیر قابل باور است. پس لازم و واجب است از نزدیک این اعجاب را ببینید ، از آنجایی که درختان در این تالاب در آب ریشه دوانده‌اند همراه با حرکات نرم و لطیف آب ریشه‌ها نیز به جنبش در می‌آیند.( جاهای دیدنی آستارا)

چی تریپ :  پدیده نو ظهور دریاچه چورت

 

 

 

چی تریپ

جاهای دیدنی آستارا بخش اول

گردنه حیران جاده ای حیرت‌انگیز :

باید بدانیدگردنه حیران به حدفاصل تونل خروجی اردبیل تا آستارا گفته می‌شود. یک طرف این مسیر کوه و طرف دیگرش دره‌ای نه چندان عمیق می باشد که رود آستاراچای در آن جریان دارد. روستای حیران به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی آستارا همواره پذیرای همه دوستاران و گردشگران طبیعت است ، شما در اطراف این جاده مراتع پوشیده از گل و کندوهای عسل، جنگل و درختان انبوه ، کوه‌های مرتفع سر به فلک کشیده، حیوانات کم‌نظیر و …خواهید دید. همچنین در برخی روزها ابر و مه غلیظ جاده را می‌پوشاند که اگر شانس داشته باشید می‌توانید آن را هم بیبنید، این روستای ییلاقی ۳۰ کیلومتر از شهر آستارا فاصله دارد.شاید چون نقطه‌ای در گیلانِ بهشتی می‌درخشد که هر بیننده‌ای را حیران خود می‌کند نامش را حیران نهاده‌اند ما به شما توصیه می کنیم دیدن این زیبایی را از خود دریغ نکنید .( جاهای دیدنی آستارا )

 

 

چی تریپ

جاهای دیدنی آستارا بخش اول

 

ساحل صدف جایی دیدنی و فراموش نشدنی :

اگر دنبال یک دریا هستید که امواجش کلی صدف به ساحل تقدیم می کند باید حتما از این ساحل دیدن کنید ، این ساحل زیبا و دیدنی و بکر فقط ۱۰ کیلومتر با آستارا فاصله دارد. برای رسیدن به این ساحل زیبا کافی است از آستارا ۱۰ کیلومتر به سمت رشت رانندگی کنید. این ساحل در کنار زیبایی و تمیزی به امکانات ویژه‌ای برای گردشگران مجهز می باشد از جمله : زمینی مخصوص برای بازی و تفریح کودکان، طرح سالم‌سازی و محلی محافظت‌شده مختص به شنا، استراحت‌گاه‌های موقت، پلاژهایی جهات عرضۀ خدمات به گردشگران، امکان کمپینگ، حضور اکیپی جهت امداد، غریق نجات و حتی امکان ماهیگیری برای گردشگران.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها