جاهای دیدنی آستارا بخش دوم

جاهای دیدنی آستارا بخش دوم

به نام خدا

 

جاهای دیدنی آستارا : بخش دوم

همانگونه که در مطلب قبل نیز گفتیم آستارا مثل یک بهشت روی نقشه کشور جا خوش کرده و ما در چی تریپ قصد داریم بیشتر شما را با این منطقه زیبا و دیدنی آشنا کنیم پس همراه ما باشید .

 

چی تریپ

از آستارا چای دیدن کنید :

می توان گفت آستاراچای رودی کوچک می باشدکه در مرز میان ایران و جمهوری آذربایجان واقع شده است. آستاراچای، این رود خروشان و روان، از سه شاخۀ فرعی تشکیل شده که دو شاخه از این سه شاخه از ارتفاعات گردنه حیران سرچشمه می‌گیرد و یک شاخه نیز از ارتفاعات جنگلی بهارستان. اطراف آستاراچایِ جاری ، درختان سرسبز و سر به فلک کشیده سرشار است و گفته می شود آستاراچای درختان را سیراب می‌کند و در عوض این درختان برومند تا می‌توانند به زیبایی و طراوت اطراف این رود خروشان می‌افزایند. این رودخانه آستارا چای نام دارد اما شاید جالب باشد بدانید که هیچ اثری از چای در این رودخانه و اطرافش پیدا نخواهید کرد. بلکه در این رودخانه تعداد قابل توجهی از انواع ماهی‌های سفید و ماهی آزاد صید می‌شود. همچنین رودخانۀ جاری برای مصرف کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد اما هیچ اشاره‌ای مبنی بر اینکه آب این رودخانه تنها صرف مزارع چای می‌شود نشده است.( جالب است بدانید در گویش گیلکی چای به معنای رودخانه است. پس آستارا چای هیچ ربطی به چای با مفهومی که برای ما آشنا است به عنوان یک نوشیدنی ندارد، در واقع آستارا چای به معنای رودخانۀ آستارا است.)

 

 

 

چی تریپ

پارک جنگلی بی‌بی‌یانلو از تبار هیرکانی :

گفته می شود پنج کیلومتری جاده آستارا به اردبیل یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی استان گیلان به نام بی بی یانلو قرار دارد. جایی که انبوه درختان بلوط، توسکا، ممرز، افرا، گیلاس، فندق و گردو بافت گیاهی پارک را تشکیل می‌دهند و جاری بودن رود در بستر سنگی جنگل، به قدرت و فریبندگی آن افزوده است و دیدنش خالی از لطف نیست . در آنجا امکاناتی چون کمپ یک روزه نیز با فراهم آوردن نیمکت، آلاچیق و محل بازی کودکان فراهم آمده و روی هم رفته، هرآنچه از یک پارک جنگلی بخواهید محیاست، همچنین برنامه‌هایی برای ایجاد امکان اسکی روی چمن، دوچرخه سواری، پینت بال و از طرفی غذاخوری‌های سنتی نیز وجود دارد تا یک گردشگری خوب برایتان فراهم کند .

چی تریپ :  جاهای دیدنی مشهد

 

 

بقعۀ پیر قطب‌الدین در آستارا :

اینجا یکی دیگر از جاهای دیدنی آستارا است که یک جاذبۀ تاریخی مذهبی شمرده می‌شود با نام بقعۀ پیر قطب‌الدین شهرت دارد. این مکان در ۳ کیلومتری جادۀ آستارا به اردبیل واقع شده است. باید بدانید که این بقعه در داخل قبرستان روستای باغچه‌سرا، روی تپه‌ای تقریباً بلند قرار گرفته است. بقعۀ پیر قطب‌الدین بنایی آجری است که بیش از ۱۱ متر طول و همچنین در حدود ۶ متر عرض دارد. که گفته می شود این بقعۀ از یادگارهای دوره قاجار به شمار می‌رود.

 

 

 

چی تریپ

دنیای کاکتوس‌ها در آستارا :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی که با نام بهشت کاکتوس ها شناخته می شود .یک باغ بزرگ و وسیع می باشد که انواع و اقسام کاکتوس‌ها پرورش داده می‌شوند، و برای خرید بهترین مکان است تا کاکتوس مورد نظر خود را در آنجا پیدا و خریداری کنید . این باغ تماشایی در سال 1356 هجری شمسی در خیابان فارابی در شهر آستارا احداث شد. در بهشت کاکتوس‌ها 220 نوع کاکتوس مختلف از کشورهایی چون : برزیل، مکزیک، پرو، بولیوی، آرژانتین و آمریکای جنوبی گردآوری شده‌اند. جالب است بدانید که پرقدمت‌ترین و کهنسال‌ترین کاکتوس خاورمیانه نیز در این بهشت جذاب و دل‌انگیز زندگی می‌کند. این بهشت زیبا یک جاذبۀ گردشگری تاریخی طبیعی به شمار می‌رود ، که نباید از دیدنش غافل شوید .

 

 

 

چی تریپ

منطقه حفاظت شده حیات وحش :

برای دوستداران حیوانات نیز یک جای دیدنی معرفی می کنیم ، از منطقه حفاظت شده حیات وحش آستارا دیدن کنید. جایی که صحیح و اصولی چند گونه را نگهداری می‌کنند و به اصطلاح عملی، اکوسیستم مناسبی پدید آورده‌اند. در آنجا انواع اردک ، عقاب ، قو ،پرستوریال قرقاول و درنا پرندگان منطقه را تشکیل می‌دهند و سمور، فوک، مرال و گوزن نیز پستانداران پارک هستند. اگر برای آبشار لاتون و دیدن روستای کوته کومه به لوندویل می روید ، پیدا کردن منطقه حفاظت شده کار دشواری نخواهد بود.

چی تریپ :  بندر انزلی

 

 

قله اسپیناس جایی دیدنی و فراموش نشدنی :

باید بدانید که آبشار لاتون آب خود را از بلندای قله اسپیناس دریافت می‌کند. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز، قله بین آبشار لاتون و تالاب استیل قرار گرفته و همین امر گروه‌های کوه‌نوردی را وسوسه و به شوق می اندازد تا به هر قیمتی شده دو هزار متر در ارتفاعات جنگل پیشروی کنند تا از آنجا زیباترین چشم انداز استان گیلان را مقابل خود ببینند. این قله خود پوشیده از بافت گیاهی است و با تغییر فصل رنگ عوض می‌کند. از این رو، مشاهده آن از دور، مسیر حرکت به ارتفاعاتش و تماشای طبیعت بر فراز آن چیزی نیست که در کلام بگنجد و باید خودتان با چشم خودتان ببینید تا لذتش دوچندان بشود .

 

 

 

چی تریپ

بازار ساحلی آستارا بهترین جا برای خرید :

ما در چی تریپ توصیه می کنیم بعد از این همه جاذبه طبیعی، حتما به بازار ساحلی آستارا سری بزنید تا دست خالی به شهر و دیار خود برنگردید ، در انجا علاوه برکالاهای خوب کشورمان با انبوهی از کالاهای ترک و روس مواجه می شوید ، انتظار نداشته باشید که از نظر شکل و ظاهر با یک مال مجهز طرف باشید، چرا که بازار ساحلی آستارا ساده است و در ابتدا حالت بساط داشته، ولیکن امروزه در حدود دو هزار فروشگاه کوچک فعال دارد که برای خرید پوشاک و زیورآلات اصل اما ارزان فوق العاده هستند.

 

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود

 

تبلیغ چینود پلاس
1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سارا

سلام جالب بود مخصوصاپارک جنگلی بی بی یانلو و بازارساحلیش