ائل گلی نگین زیبای تبریز

ائل گلی نگین زیبای تبریز

به نام خدا

فودکافی

ائل گلی نگین زیبای تبریز :

وقتی به هوای خوب و صد البته زمستان های پر برف فکر کنید جایی در ذهن خود یک سفر به دیار آذری های عزیز کشور تصور کنید یک کلان شهر در قلب و مرکز آذربایجان شرقی تبریز شهری زیبا و بسیار دیدنی که این بار چی تریپ قصد دارد شما را با یک مکان معروف در این شهر آشنا کند در این مطلب همراه ما باشید و عازم سفر به تبریز

ائل گلی :

شهر تبریز در مرکز استان آذربایجان شرقی واقع است . یک شهر با کلی جاهای دینی و جذاب دارد که حضور در حال و هوای این شهر تجربه ایی بی نظیر و لذت بخش از ایرانگردی را برای شما به ارمغان خواهد آورد پس در برنامه خود تبریز را حتما یادداشت کنید. ( این شهر درسال 2018 به عنوان پایتخت ایرانگردی ایران شناخته شد )
و حالا که عازم تبریز شدید باید با یکی از مکان های زیبا و معروف یعنی ایل گلی ( ائل گلی)
نیز بیشتر آشنا شوید چرا که طبیعت و حال و هوای دلنشین و مطلوب او هوش از سر شما می برد و گفته می شود ایل گلی سر آمد دیدنی های شهر تبریز است که نباید از دست بدهید . ( ائل گلی نگین زیبای تبریز )

فودکافی
تاریخ ایل گلی :

تاریخچه ایل گلی وآغاز کار ساخت و ساز آن (ائل گلی) به دوران آق قویونلوها باز می گردد. (نکته قابل توجه دوره ایی که ایل گلی بزرگترین منبع ذخیره آب برای آبیاری باغ های بود) همچنین گفته می شود در دوره قاجار، ساختمانی دو طبقه در میان استخر ایل گلی(ائل گلی) به فرمان قهرمان میرزا فرمانروای وقت شهر تبریز احداث شد. اما این ساختمان که معروف به کلاه فرنگی می باشد و همانند نگینی زیبا در استخر (ائل گلی) است در سال 1346 تخریب شد ولی در سال 1349 مجددا بازسازی گردید و تا بحال کلی توریست و مسافران داخلی به خود دیده است .( ائل گلی نگین زیبای تبریز )

چی تریپ :  معرفی کاخ خورشید

فودکافی

کاخ و دریاچه ایل گلی :

می توان گفت عمارت معروف به کلاه فرنگی یک عمارت هشت ضاعی در مرکز دریاچه ایل گلی می باشد. (امروزه به صورت یک تالار پذیرایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد)
این کاخ زیبا در دوران حکومت سلطان یعقوب آق‌قویونلو احداث شده و در دوران سلطنت صفویان گسترش یافته‌ است.
و در نتیجه قهرمان میرزا هشتمین پسر عباس میرزا این عمارت را تکمیل‌تر نموده و به‌صورت یک گردشگاه سلطنتی برای درباریان قاجار درآورد.
دریاچه ایل گلی با ۵٫۵ هکتار وسعت، گنجایش ۷۲۰۰۰۰ متر مکعب آب را دارد.( ائل گلی نگین زیبای تبریز )
گفتنی ست این دریاچه بزرگ و با عظمت شاه گلی نام داشته است ( شاه گلی به معنای دریاچه بزرگ می باشد ) و بعد از انقلاب اسلامی ایران به نام ائل گلی به معنای دریاچه مردم تغییر یافت . در بخش جنوبی دریاچه ایل گلی ( ائل گلی ) تپه نسبتا بلندی وجود دارد که جنگل کاری شده است و همچنین آبشار های مصنوعی متعددی از این تپه به سمت داخل دریاچه سرازیر می شود و شما از دیدن این منظره ها لذت خواهید برد .

چی تریپ

دریاچه در زمستان :

گفته می شود دریاچه در هنگام فصل زمستان با نمایی زیبا آمیخته‌ای از یخ و آب، خود را به زیبایی می نمایاند که بیننده غرق لذت می شود . در ضمن در زمان یخ زدن دریاچه ماهی‌هایی که در این آب زندگی می‌کنند نمی‌توانند به سطح آب برسند و به همین دلیل رشد آن‌ها کند می‌شود. (عمق دریاچه ایلگلی ۱۲ متر بوده و در محوطه آن قایقرانی انجام می ‌شود. ( ائل گلی نگین زیبای تبریز )

چی تریپ

کلام آخر چی تریپ :

ائل گلی به دلیل موقعیت جغرافیایی در شهر تبریز که شهری کوهستانی است، می توان در بیشتر روزهای سال آب و هوای نسبتا سردی دارد و در فصل زمستان بسیار سرد تر از دیگر جاها هست . و شما در فصل بهار و تابستان این مکان را مملو از جمعیت می بینید . از دیگر امکانات این مکان زیبا به کافه و رستوران هایی عالی اشاره می کنیم . دکه های گوناگون ، آب شرب و آبخوری های متعدد ، آلاچیق و سکوهای بزرگ و فراوان ، سرویس های بهداشتی ، و اینترنت رایگان که در اختیار عموم قرار می دهند . چی تریپ به شما پیشنهاد می دهد حتما اگر به استان آذربایجان رفتید و سری به تبریز این شهر قشنگ و دیدنی زدید ائل گلی را فراموش نکنید .( ائلگلی نگین زیبای تبریز )

چی تریپ :  آشنایی با کویر بشرویه در خراسان جنوبی

صفحه نخست

تولید محتوا تیم چینود 

 

تبلیغ چینود پلاس
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها